vrijdag 18 januari 2013

Australian Open 2013

De blog van de week gaat over – wat anders? – de Australian Open in Melbourne.

Australian Open 2013
De Australian Open, het eerste van vier Grand Slam toernooien van het jaar, is een waar media spektakel. Niet alleen Down Under, maar over de hele wereld. In meer dan 200 landen: Eurosport voor Europa, ESPN voor Amerika, BBC voor UK, NTV Plus voor Rusland, ESPN Star Sports voor Azie. Een wereldwijde dekking is bijna een feit


De officiële Australian Open website www.australianopen.com is met 49 miljoen bezoekers een belangrijk platform rond om het event. Duizenden helpende handen zorgen er elk jaar weer voor dat geen enkele wens van een speler onvervuld blijft. Het is dan ook niet vreemd dat spelers zoals Federer en Sharapova constant in de spotlights staan en nauwelijks met rust gelaten worden. Ze vertegenwoordigen het top tennis, zijn ambassadeurs van grote sportmerken en idolen voor miljoenen tennisliefhebbers. Direkt in contact komen met een tennisspeler is bijna niet mogelijk en dat is ook maar goed ook. Hoe zou een Novak Djokovic of Serena Williams zich anders op de essentie kunnen focussen?


Gelukkig maakt de toernooi organisatie het mogelijk om spelers ook hier en daar van een andere kant te leren kennen. Een kant die we niet elke dag te zien krijgen, namelijk lachend, grappig, speels, dansend en gewoon gezellig. Tijdens de Australian Open Kids Day bijvoorbeeld, toen Novak en Serena de “Gangnam style” dansten.

De meeste onder ons zullen nooit de kans krijgen om een keer naar Australië te reizen, live in Melbourne Park top tennis te kijken en “Aussie”-lucht in te ademen.Gelukkig zijn er nog de grote tennismerken die het mogelijk maken om de Australian Open feeling op Nederlandse tennisbanen te brengen. De nieuwste Australian Open collecties zijn nu beschikbaar in de online tenniswinkel van TennisPlanet.nl.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten