dinsdag 30 september 2014

At your klantenservice! Bij TennisPlanet.nl

At your klantenservice!

De vierde week bij TennisPlanet is begonnen. Dat betekent dat ik al bijna een maand bezig ben voor en met TennisPlanet. Van vroeg in de ochtend tot laat in de avond..... Dat houdt ook in dat ik eerdaags een loonstrookje mag verwachten, maar dat even terzijde. (HAHA)

De vraag die ik mijzelf deze week stel is: wat kan ik nu eigenlijk? Vrij weinig zou de reactie zijn als ik deze vraag hardop zou stellen en eerlijk zou beantwoorden. Aan de andere kant leren wij elke dag veel nieuwe dingen dus ik mag niet klagen.

Het lijkt mij leuk om u als klant eens mee te nemen achter de schermen bij TennisPlanet. Jullie zijn toch maar een webshop? Een website die wat tennisspullen aanbiedt? TennisPlanet heeft naast haar vaste werknemers dus inmiddels versterking van een leuke groep stagiaires. Dus als er iets niet goed ging de afgelopen weken? BLAME it on the interns :P 

Dagelijks is het team van TennisPlanet bezig zijn om de klanten zo goed mogelijk te helpen. Of het nu de afdeling sales, communicatie of ICT is, iedereen doet zijn of haar best, ons DOEL? Doen wat wij beloven en beloven wat wij doen! Daarnaast streven wij er naar om elke klant het ''WOW'' gevoel te geven.

Het "WOW" Effect bij TennisPlanet!

Wat is dat? Een "WOW" effect? Ons doel? Elke klanten en elke tennisser die met TennisPlanet in aanraking komt helpen. En dat snel, doelgericht en met de nodige tennis kennis. Daarom zal ik vandaag antwoord geven over de procedure van twee onderwerpen. Wat gebeurt er als u een bestelling plaatst of een vraag heeft.

Wat gebeurt er als ik een bestelling plaats?


U zit thuis lekker op de bank en besluit om nieuwe tennisartikelen te kopen. Dit doet u natuurlijk bij de leukste online webshop van Nederland, TennisPlanet. Via uw computer of tablet zoekt u tussen ons ruime aanbod. Nadat u een keuze heeft gemaakt, bestelt u. Zodra u een van onze betalingsmethode heeft gekozen komt de bestelling binnen in Eindhoven. Maar wat nu?

Bij het magazijn van TennisPlanet krijgen we een melding dat er een nieuwe bestelling is. De bijbehorende producten worden opgezocht en verpakt. Vervolgens worden uw gegevens op het pakket geplakt. Uw bestelling staat nu klaar om opgehaald te worden door PostNL of UPC. Zodra onze collega’s er zijn, nemen zij uw bestelling mee. Ze rijden naar een distributiekantoor. Vanuit daar wordt bepaalt waar uw bestelling heen moet. Een dag later staat de postbode bij u aan de deur om het pakketje af te geven. Even tekenen en klaar.

Wat gebeurt er als ik een vraag stel?

U zoekt contact met TennisPlanet via onze klantenservice. Uw vraag komt via Facebook, Twitter, Pinterest of Email bij ons binnen. TennisPlanet heeft vast tijden deze kanalen bekeken worden. Het zou kunnen dat uw vraag op Twitter eerder beantwoord wordt dan via de mail. Afhankelijk van waar onze collega’s op dat moment actief zijn. Om toch even de vraag af te bakenen. U stuurt ons een mail en ik ga uw mail beantwoorden.


Zodra ik wakker ben geworden en klaar ben met koffie halen, kom ik erachter dat er een vraag is. Vol enthousiasme lees ik uw vraag door. Weet ik het antwoord, dan reageer ik meteen. Weet ik het antwoord niet, dan moet ik eerst even mijn stagebegeleider storen. Is de vraag echt te moeilijk dan neemt mijn stagebegeleider het over.

Ik hoop dat iedereen inzicht heeft gekregen wat er gebeurt bij een vraag of bestelling. We verkopen misschien wel magische producten, maar dat maakt ons nog geen tovenaars. We doen hard ons best, maar ook wij maken fouten.

Dit was Ferry van Wezop, tot bij de klantenservice!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten