woensdag 24 september 2014

HELP ik wil beginnen met Tennissen, en nu?

Beginnen met Tennissen   

Ik vroeg me af: wat nou als ik een keertje tennissen wil om te proberen of ik het leuk vind. Waar begin ik met zoeken. Ik kan een boek kopen over ‘voor het eerst tennissen’, maar dat vind ik meer voor dummies.

Waar begin ik mijn zoektocht?

Ik kan een speciaal tennisracket voor beginners kopen en naar een willekeurige tennisclub gaan.
Of ik doe wat iedereen van mijn leeftijd doet: Googelen. Wat zou mijn generatie zonder Google moeten. De grote vraag is alleen wat moet ik Googelen Tennisrackets voor beginners, starten met tennis, beginnen met tennis of tennisspullen nieuwelingen. Hoe vind ik als beginnertje mijn weg binnen de tenniswereld.

Met deze blog wil ik jullie meenemen in mijn zoektocht naar deze informatie. Het eerste wat mij opvalt is dat Google ervan uitgaat dat ik een jong persoon ben. Menig persoon zou dat als compliment opvatten. Ik lijd weliswaar aan het Peter-Pansyndroom, maar toch ben ik officieel tweeëntwintig jaar en niet een jochie van twaalf.

Wat heb ik nodig?

Het eerste wat ik nodig heb om te tennissen is natuurlijk ... even wachten…  nog even wachten..  laat me even nadenken… een tennisracket. Als beginner kun je het beste een groot blad kopen. Dan weet je tenminste zeker dat je het balletje raakt. Ohja, een balletje, dat heb ik ook nog nodig. Het liefst neem ik een tennisbal ter grote van een skippybal, inderdaad, dan weet ik zeker dat ik de bal raak. Ik heb meer dan 3 tennisballen nodig weet ik nu al. Met mijn ervaring heb ik een ballenbak van tennisballen nodig. 

Wat heb ik eigenlijk allemaal nog meer nodig als ik ga beginnen met tennissen? Gedurende mijn zoektocht kom ik erachter dat ik aan alleen een racket en tennisballen niet genoeg heb. Ik moet schoenen, boven- en onderkleding. Als ik wil kan ik het zelfs nog uitbreiden met een zweetbandje en een balclip. Een balclip is wel handig, op mijn niveau is niet bereid om als ballenjongen te spelen. En al helemaal geen ballenmeisje. Er komen hooguit een paar vrienden kijken. En dan niet om mij aan te moedigen of om tips te geven, maar om een filmpje te maken en die dan naar hansie hansie op te sturen.

Hier moet ik dus zijn als ik wil beginnen met tennissen!

Gelukkig biedt TennisPlanet uitkomst. Simpel, makkelijk en snel, even naar TennisPlanet.nl.  Starterspakketje bestellen, volgende dag in huis en gaan met die banaan op de baan. Tennischoenen, tennisshirt, tennissokken, tennisbroekje en tennisracket. Bel even naar 088-8366477 of mail ons. Bij deze zoektocht beëindigt.

Groetjes van Ferry.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten